Asi nikdo nebude rozporovat, že hlavním cílem každého podniku je dosáhnout zisku. Ideální pak je, aby se tento stále zvyšoval. K tomu je však potřeba přísun stále nových a nových zákazníků, s tím, že je potřeba si zároveň udržet ty stávající. Jak je ale přilákat?
K tomuto účelu slouží nejrůznější způsoby propagace. A ačkoliv široká veřejnost zná především reklamy, zvláště ty televizní, není to ani zdaleka jediný způsob, jak o sobě firma může dát vědět.
Zvláště malé a střední podniky hojně využívají metodiku SEO, tedy optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Cílem je, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil odkaz na náš web na jednom z předních míst v seznamu výsledků. Tím se zvýší návštěvnost stránky a vzhledem k tomu, že každý návštěvník je i potenciálním zákazníkem, tak i pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí a tedy i zisk firmy.
To vše zní dobře, ale jak vybrat, která slova či fráze použít, na které se soustředit? Přeci jen, možností je mnoho, a ona metodika není zrovna nejlevnější. Není tedy dobré pokrýt naprosto všechny termíny, které se k našemu oboru vztahují. Ideální je použít ty nejvíce vyhledávané. Ale jak zjistíme, které přesně to jsou?
S tím nám pomůže jedna ze součástí metodiky SEO, analýza klíčových slov. Jedná se o proces, kdy se zjistí, která slova nebo výrazy, vztahující se k danému tématu, jsou nejvíce vyhledávána, a také jak často. Tyto výsledky se pak dále použijí.
Je však jasné, že tento proces žádná firma nedělá zadarmo. Přitom není zcela nezbytný, můžete se pokusit odhadnout, která slova bude nejvhodnější použít. Ovšem mějte na paměti, že se můžete mýlit, a pokud ano, pak si buďte jisti, že ona metodika nebude ani zdaleka tak efektivní, jak by byla v případě, že byste tento proces využili. Závisí pak jen na vás, zda jste ochotni tuto ztrátu zisku podstoupit.