Dnes může každý člověk vlastnit tolik vozidel, kolik jenom chce. Samozřejmě za předpokladu, že na ně má peníze, což je ale něco, čím se na těchto řádcích zaobírat nebudeme.
Je-li potom pro někoho typické, že má vozidel – osobních stejně jako nákladních – víc exemplářů, jsou to firmy a podnikatelé. Protože ti s jedním osobním vozem na rozdíl od ostatních smrtelníků nejednou nevystačí. Potřebují vozidla pro šéfy, aby se tito dostali tam, kde je jich zapotřebí, jsou potřeba vozy pro přepravu zaměstnanců a také přímo pro plnění těch či oněch pracovních výkonů, které si nejednou vyžadují auto vhodných vlastností a parametrů.
Ovšem vlastnictví většího počtu vozidel není jenom předpokladem pro to, aby se mohl takový podnikatel dmout pýchou, aby se mohl vytahovat. Je to zároveň i problém. Protože tento vlastník si vozidla pořídil s konkrétním záměrem, a aby tato mohla plnit svou funkci, musí být dána k dispozici těm zaměstnancům, kteří je pro výkon své práce potřebují. A tady je kámen úrazu. Nebo zakopaný pes, chcete-li.
Jakmile totiž takový zaměstnanec sejde šéfovi z očí, může přijít na myšlenku, že vlastně nemusí používat ono firemní vozidlo jen k výkonu práce. Že by se dalo nějak využít i ve vlastním zájmu, když se nikdo nedívá.
A nejednou se tak i stane. Tedy pochopitelně především v případech, kdy takový vlastník oněch vozidel – lhostejno, zda osobních či nákladních – nemá gps sledování vozidel online.
Jedná se tu o možnost získat dokonalý přehled o vozovém parku.
V případě osobních vozidel je třeba generována kniha jízd nebo evidováno užívání tankovacích karet, dá se tak zjistit efektivita práce zaměstnanců a třeba i měřit množství paliva v nádrži a podobně. Což může představovat až dvacetiprocentní úsporu nákladů.
U nákladních aut navíc přibývá třeba i možnost optimalizace jízdních tras, okamžitá kontrola zatížení náprav, teploty v přepravním prostoru, odpojení či připojení návěsu, identifikace návěsu, online řízení a kontrola přeprav, zadávání zakázek na dálku a sledování jejich realizace, stahování údajů z digitálního tachografu a karty řidiče. Čímž se ušetří dokonce třeba i třicet procent provozních nákladů.
Takže shrneme-li si to, je tento typ sledování vozidel víc než užitečný. A měl by ho mít každý, komu leží osud jeho firmy na srdci.